Обзор материалов по вопросам специального образования,
опубликованных на страницах периодической печати
в феврале2024 года
«Настаўніцкая газета»
№ 10 от 06.02.2024 года
Пабываць на месцы іншых…
Інклюзія не толькі прадугледжвае даступнасць адукацыі для ўсіх дзяцей, але і забяспечвае доступ да яе хлопчыкам і дзяўчынкам з АПФР.
Настаўнік-дэфектолаг Вольга Гнядзько з Пінкавіцкага дзіцячага сада Пінскага раёна лічыць, што кожнае дзіця – унікальная асоба, якая, негледзячы на асаблівасці развіцця, мае роўныя адукацыйныя правы і можа атрымаць неабходныя сацыяльныя і працоўныя навыкі.
Актуальная тэма інклюзіі даволі падрабязна асвятляецца ў СМІ, але ўстановы адукацыі сутыкаюцца з пэўнымі праблемамі пры яе рэалізацыі на практыцы. Засмучае, што бацькі здаровых дзяцей па-ранейшаму не гатовы прымаць асаблівых равеснікаў побач з імі.
Каб шырэй раскрыць тэму інклюзіі і зрабіць яе больш зразумелай, у дашкольнай установе прапануюць на бацькоўскіх сходах і педагагічных нарадах паўдзельнічаць у камунікацыйнай гульні “Калі б я быў на чыімсьці месцы…” с.5
Сяргей Грышкевіч.
№ 11 от 09.02.2024 года
Успрыняць і ўсвядоміць
У дзіцячым садзе №2 Дзятлава працуе група псіхолага-педагагічнага суправаджэння (ППС) дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення.
Разам з выхавальнікамі і настаўнікам-дэфектолагам удзельнікамі групы ППС з’яўяюцца педагог-псіхолаг, музычны кіраўнік, кіраўнік фізічнага выхавання, якія выкарыстоўваюць на практыцы эфектыўныя метады і прыёмы работы з дзецьмі з АПФР. с.11
Наталля Матук, педагог-псіхолаг.
№ 12от13.02.2024 года
У руху да інклюзіі
ЦКРНіР Горак – установа, дзе інклюзія ўкараняецца не на словах, а на справе. Педагогі тут імкнуцца падрыхтаваць асаблівых дзетак да паўнавартснага жыцця.
Усе педагогі цэнтра – прафесіяналы, сэрца якіх цалкам аддадзена дзецям. Сваіх вучняў яны акружаюць увагай і клопатам, у навучанні выкарыстоўваюць перадавыя адукацыйныя методыкі і тэхналогіі. с.13
Ганна Сінькевіч.
«ЗВЯЗДА»
№ 25 от 06.02.2024 года
ІНКЛЮЗІЯ Ў СПРАВЕ
Як працаўладкаваць асаблівых выпускнікоў?
Рэспубліканскі межведамасны семінар-нарада па актуальных пытаннях прафесійнага навучання асоб з АПФР і іх дальнейшага працаўладкавання прайшоў у Мінску. У мерапрыемстве прынялі ўдзел прадстаўнікі адукацыі, працы і сацыяльнай абароны, аховы здароўя, Мінгарвыканкама, грамадскіх абьяднанняў інвалідаў. с.4
Алена Кравец.
«ЖЫЦЦЁ ПАЛЕССЯ»
№ 15 от 06.02.2024 года
Арифметика успеха
О том, как развивается сфера образования на Мозырщине, рассказала в ходе бесседы, начальник отдела образования Мозырского райсполкома Лариса Попкова. с.6
Наталья Кондрусевич.
№ 20 от25.02.2024 года
МАЛЫШАМ НА РАДОСТЬ
Дошколята в Мозыре освоят азы мультипликации
В специальном детском саду № 30 города Мозыря появилась своя мультстудия «Фиалковый кот». Возможность почувствовать себя настоящими мультипликаторами у детей возникла благодаря подарку спонсора Воскана Чобаняна и инициативе педагогического коллектива, осваивающего инновационные подходы в работе с детьми. с.6
Людмила Ковшарова,
Заведующий ГУО «Специальный
детский сад № 30 г. Мозыря»
«ПРАЛЕСКА»
№ 2 люты 2024
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ LEGO – КОНСТРУИРОВАНИЯ
В КОРРЕКЦИОННОЙ РАБОТЕ
Семинар-практикум для учителей-дефектологов
Цель: повышение профессионального мастерства учителей-дефектологов по использованию LEGO-конструирования в коррекционной работе с детьми.
Задачи: познакомить участников с возможностями конструктора LEGO как средства для развития речи детей дошкольного возраста. с.16
Ольга Коляго, учитель-дефектолог,
детский сад №1 г.Докшицы Витебской области
«ВЕСНІК АДУКАЦЫІ»
№ 1(253) 2024
Формирование у учащихся с интеллектуальной недостаточностью умений социального взаимодействия посредством музыкально-театральной деятельности
Сасс Анастасия Александровна, соискатель учёной степени
кандидата педагогических наук НИО
В статье раскрывается значимость музыкально-театральной деятельности в решении проблемы познавательного развития, социокультурной адаптации учащихся с интеллектуальной недостаточностью. с.21